DNF generalforsamling

Indkaldelse til årets ordinære generalforsamling

Tid: 7. maj 2015 kl. 19.00
Mødested: August Krogh Bygningen, Auditorium 1, Universitetsparken 13, 2100 KBH Ø

2. Formandens beretning v. Nadja Møbjerg

3. Fremlæggelse af revideret regnskab for DNF v. Lars Vilhelmsen

4. Fremlæggelse af revideret regnskab for Danmarks Fauna v. Jos Kielgast

5. Forslag fra medlemmerne (skal være bestyrelsen i hænde senest 14. april)

6. Valg af bestyrelsen

7. Valg af revisorer

8. Uddeling af den Schibbye'ske Præmie

9. Eventuelt

ad punkt 6) Følgende bestyrelsesmedlemmer er på valg i år: Nadja Møbjerg, Jette Eibye-Jacobsen, Niels Bonde, Dennis Krog Persson og Thomas Lunde Hygum.

NB: Nadja Møbjerg og Thomas Lunde Hygum genopstiller ikke

Rundvisning i Zoologisk Museums samlinger

Lektor Lars Vilhelmsen, SNM m. fl.

Zoologisk Museums samlinger udgør den største del af samlingerne på Statens Naturhistoriske Museum – alene af insekter og andre landleddyr er der mindst 10 millioner eksemplarer, ud af i alt 14 millioner. Efter generalforsamlingen besøger vi udvalgte dele af samlingerne, hvor vi vil fremvise nogle særlig interessante eksemplarer og forklare, hvad der gør dem til noget specielt. Vi vil også fortælle, hvordan man arbejder med videnskabelige samlinger generelt og hvorfor det er vigtigt at bevare dem. SNM har netop fået godkendt financieringen til at bygge nye faciliteter i Botanisk Have. Det nuværende Zoologisk Museum skal i den forbindelse fraflyttes og samlingerne integreres i det nye museum. Dette er en kæmpe udfordring, men også en mulighed for at forbedre opbevaringsforholdene for en stor og vigtig del af vores natur- og kulturhistoriske arv.